International Butler Academy

  • Stessje

    Mijn man heeft interesse een opleiding tot butler te volgen.

    Ik denk dat het ook zeker bij hem past.

    Alleen vraag ik me af of alle butlers +-60 uur per week werken en inwonend zijn..

    Of bestaat er ook zoiets als butler zijn voor bijvoorbeeld 4 dagen per week?

    We hebben namelijk ook een kindje en het zou fijn zijn toch ook een gezinsleven met zn drietjes te kunnen houden.

    Zijn er ervaren butlers die hier misschien iets over kunnen vertellen?

    Alvast bedankt :)

  • eddetel

    Een job als butler draait hoofdzakelijk om flexibiliteit en het bieden van service. Het aantal uren dat een butler werkt is puur afhankelijk van het gezin waar je terechtkomt. Iedere werksituatie is dan ook uniek te noemen. Over het algemeen genomen gaat een werkgever er van uit dat hij 24u per dag een beroep kan doen op zijn butler. Dat maakt dat de verschillen van job tot job erg groot kunnen zijn. Een gemiddelde werkweek van een butler kan gaan van 45u tot 60u of meer. Daarbij is het echter ook gebruikelijk dat er compensatiedagen tijdens de week toegestaan worden als er tijdens het weekend gewerkt werd. Veel is hier echter afhankelijk van de wensen van de werkgever en duidelijke afspraken die vooraf best gemaakt worden. Een positie als butler kan inwonend of uitwonend zijn, hier ook weer afhankelijk van de wensen van de werkgever. Inwonend betekent vaak een kamer of kamers in het huis van de werkgever, maar heel vaak betreft het ook een aparte woning of appartement op het landgoed of in de omgeving (= uitwonend). Het is dus helemaal niet zo dat een butler geen gezinsleven kan hebben. Bottomline is dus dat alles afhangt van de werkgever waarbij je in dienst bent. Maar dat neemt niet weg dat het een fantastische, doch veeleisende job is vol afwisseling. Uit mijn eigen ervaring kan ik stellen dat geen enkele werkdag hetzelfde is en dat houdt het leuk en uitdagend. Ik hoop dat hiermee de meeste van je vragen beantwoord zijn.

    Vriendelijke groeten,

    Edward

  • Nic

    onlangs ging er ook een nieuwe school open in Brussel, die ziet er iets ‘hedendaagser’ uit dan de andere scholen… de moeite om eens te googelen…